rfavgjom

Internet censors move into top gear in response to widespread unrest

first_img January 4, 2011 – Updated on January 20, 2016 Internet censors move into top gear in response to widespread unrest TunisiaMiddle East – North Africa Forum on Information and Democracy 250 recommendations on how to stop “infodemics” Organisation News Reporters Without Borders condemns the reinforcement of online censorship amid a wave of protests and rioting in Tunisia that began two weeks when a young man set himself on fire outside a police station in the provincial town of Sidi Bouzid.“Online social networks have played a key role in transmitting news and information about the situation in Sidi Bouzid and other regions while the government-controlled traditional media have mostly ignored the story,” Reporters Without Borders said. “The international media took some time to get interested in the subject but then found themselves barred from the sensitive areas. “Sensitive social and political topics were already heavily censored on the Internet but the authorities, who are clearly disturbed by this wave of unrest, have responded by trying to impose even tighter and faster controls over the online flow of information about it. However, in the Internet era, it is becoming impossible to prevent coverage of events of this scale and censorship has perverse effects. All sorts of rumours circulate in the absence of reliable information. We urge the authorities to back off and to stop filtering websites and stop intimidating netizens and bloggers.”Access to the pages of foreign media websites with coverage of the current unrest is blocked inside Tunisia. They include reports posted online by France 24 (observers.france24.com/…/20101220-violences-sidi-bouzid-tunisie-manifestations-violences-police-tentative-immolation) and Le Nouvel Observateur (tempsreel.nouvelobs.com/…/tunisie-heurts-entre-manifestants-et-forces-de-l-ordre-a-sidi-bouzid.html).More examples of blocked media:Deutsche Welle: http://www.dw-world.de/dw/article/9799/0,,14741313,00.htmlBBC: http://www.bbc.co.uk/afrique/nos_emissions/2010/12/101227_cinvite.shtmlRue89: http://www.rue89.com/2010/12/29/en-tunisie-on-ira-tres-loin-pour-defendre-nos-droits-182692AlJazeera: http://english.aljazeera.net/news/africa/2010/12/20101224235824708885.html News Many activists and bloggers have reported that their email and Facebook accounts have in hacked. In a post yesterday entitled “You can’t Stop us from Writing” (http://atunisiangirl.blogspot.com/2011/01/you-cant-stop-us-from-writing.html), Lina Ben Mhenni voiced her outrage at discovering she had been the victim of one of these cyber-attacks and named Sofiene Chourabi and Azyz Amami as fellow victims.Several sources told Reporters Without Borders that for the past few days it has been impossible to upload photos and videos to Facebook from Tunisia. This is a new development in a country where the best-known video and photo-sharing sites such as Flickr and YouTube have been blocked for months. This is clear attempt to restrict the circulation of images about the protests and the methods used to disperse them.The censors are also taking an interest in the proxy software that people use to circumvent online censorship. Hotspot Shield, one of the sites that offer such software, has been particularly targeted in the past few days.Tunisia’s lively blogosphere is helping Internet users to withstand the battle with “Ammar,” the nickname for the country’s censorship apparatus. The prevailing mood of defiance is evident in the slogan chanted by protesters and taken up by the blogger Anis on 30 December: “We aren’t afraid anymore.”Twitter pages about Sidi Bouzid were rendered inaccessible in Tunisia after the hashtag #sidibouzid spread like wildfire not only among Tunisians users but also netizens in neighbouring countries and throughout the world, testifying to the international solidarity movement that has arisen.Under the codename “Operation Tunisia,” the activist hacker group Anonymous has launched a series of cyber-attacks on government websites, including the president’s and prime minister’s sites, to denounce the government’s censorship of the Internet: http://www.anonnews.org/?p=press&a=item&i=118Tunisia is on the Reporters Without Borders list of “Enemies of the Internet”. The authorities claim that they normally only block access to pornographic and terrorist websites but in practice many opposition and news websites and sites with human rights content, including Tunisnews, Nawaat, PDPinfo.org, Tunisonline, Assabilonline, Reporters Without Borders and Al Jazeera, are rendered inaccessible.Meanwhile, Ammar Amroussia, who covered the recent events in Sidi Bouzid for the banned newspaper Al-Badil (http://www.albadil.org/) and participated in many solidarity protests in Gafsa (400 km south of the capital), condemning corruption and urging his compatriots to combat the “dictatorship,” was arrested on 29 December and is being held in Gafsa prison.He is facing the possibility of more than 12 years in prison on a range of charges under articles 42, 44 and 49 of the press code, articles 121, 131, 132, 220-b, 315 and 316 of the criminal code and article 26 of a 1969 law about the “organization of public meetings, processions, exhibitions, demonstrations and gatherings.” News Help by sharing this information Follow the news on Tunisia Social networks, especially Facebook, which has around 2 million users in Tunisia, have been hit hard by the censorship. The government is not blocking access to all of Facebook, as it briefly tried to do in 2008, but it is pursuing a strategy of targeted blocking and intimidation of the bloggers and citizen journalists who are emerging as the main relays of news and information.According to the Assabilonline website, more than 100 Facebook pages about the unrest of the past few weeks are blocked in Tunisia. They include the Arabic-language Facebook group “Mr. President, Tunisians are setting themselves on fire”, which already has more than 12,000 members.Here are two other examples of blocked Facebook pages:http://www.facebook.com/pages/Les-Traitres-Qui-Ont-Vendu-la-Tunisie-alkh…http://www.facebook.com/pages/lnthrr-mn-bwdyt-altrablsyt-w-alab-alrwhy-b…Facebook users cannot access the ‘https’ version of the site, which allows them to log on with a password securely. The Nawaat news website described this as part of a “Tunisian police campaign to hack into Facebook accounts,” a way for the authorities to obtain activists’ access codes and thereby infiltrate the citizen journalist networks that have sprung up around the events in Sidi Bouzid. The site is offering advice on how to activate https requests: http://nawaat.org/portail/2011/01/03/tunisie-campagne-de-piratage-des-comptes-facebook-par-la-police-tunisienne/center_img Tunisia : RSF asks Tunisian president’s office to respect journalists to go further News November 11, 2020 Find out more Eleven organizations from civil society create the Forum on Information & Democracy, a structural response to information disorder TunisiaMiddle East – North Africa Receive email alerts RSF_en December 26, 2019 Find out more November 12, 2019 Find out morelast_img read more

Threats and arrests as authorities step up security measures / 安全措施加强,传讯威胁增多

first_img April 27, 2021 Find out more China: Political commentator sentenced to eight months in prison ChinaAsia – Pacific July 21, 2008 – Updated on January 20, 2016 Threats and arrests as authorities step up security measures / 安全措施加强,传讯威胁增多 Help by sharing this information ChinaAsia – Pacific June 2, 2021 Find out more Democracies need “reciprocity mechanism” to combat propaganda by authoritarian regimes Follow the news on China News to go furthercenter_img News Receive email alerts China’s Cyber ​​Censorship Figures Several Chinese dissidents have told Reporters Without Borders they fear they could be prevented from talking in the run-up to the Olympic Games opening ceremony on 8 August. House arrest, police surveillance, interception of communications and intimidation are all becoming more and more frequent. Several foreign journalists were recently prevented from visiting the wife of leading dissident Hu Jia, who has been held since last December.There is still no news of Huang Qi and the contributors to his website, Tianwang, who have been held incommunicado for more than a month in Chengdu, the capital of Sichuan province.Chinese Human Rights Defenders has reported several recent violations of free expression. Lawyer Fan Ziliang, for example, was arrested by 10 policemen from the Public Security Bureau in Huzhou (in Zhejiang province) on 10 July and was questioned about his contacts with pro-democracy activist Zhang Guoting and an article about him by dissident Deng Huanwu. Fan was released the next day but the police held on to his computer. He was previously arrested on 3 June for commemorating the Tiananmen Square massacre.Reporters Without Borders also condemns the arrests of Chen Xi, Liao Shuangyuan and Wu Yuqin on 8 July for investigating the death of a teenage girl in the district of Wengan (in Guizhou province). Thousands of Wengan residents demonstrated on 28 June outside the local Public Security Bureau, accusing the police of concealing the real causes of her death. Chen, Liao and Wu formed a “citizen investigations unit” to probe the circumstances of her death. Following their arrest, they were transferred to the provincial capital, Guiyang, for questioning and the police confiscated their cameras, notebooks and tape-recorders containing information about the girl’s death. They were released from police custody the next day but were placed under house arrest.After the disturbances in Wengan, local journalists were ordered not to report anything that reflected badly on the police. Nationally, the media were given permission to mention the protests, but quoting only the official version. But the many accounts circulating online forced the authorities to punish the officials implicated.Human rights activist Yuan Xianchen has been held since 28 May for defending the rights of workers at Didao mine, near Jixi (in Heilongjiang province). He is also reportedly being held for helping to collect signatures for the “We want human rights not Olympic Games” petition.Lu Guengsong, a writer and activist being held in Hangzhou Xijiao prison, was forced to shave his head by the prison authorities on 15 July.The foreign media are continuing to encounter difficulties when they investigate sensitive issues. Presenter Marietta Slomka and a crew from the German TV station ZDF were recently stopped by police while filming in a district where property had been seized. And police confiscated a camera and memory card from reporter Chen Yang of the Hong Kong-based daily Ming Pao on 11 July in Beijing as he was taking photos of small investors protesting against the alleged embezzlement of 170 million Chinese yuan by China Commodity Spot Exchange president Guo Yuanfeng.———————-随着2008年8月8日北京奥运会开幕式的日益临近,几名中国政治异见者向无国界记者表示,恐怕他们的言论自由会愈来愈受到限制。软禁在家、警察监督、言论控制、威胁恐吓,诸如此类的种种手段越来越普遍。2007年12月,政治异见者胡佳被捕入狱。最近,几名外国记者要访问胡佳的妻子遭到阻拦。自从“六四”天网网站创办者黄琦和他的同事在一个月前与四川成都被秘密关押以来,直至今日仍然杳无音信。中国人权捍卫者组织最近发现了几起侵犯言论自由的行为。例如,2008年7月10 日,律师Fan Ziliang 被浙江湖州公安局的十几名警察逮捕。警察向他询问他与民主活动人士Zhang Guoting的关系以及由另一名政治异见者Deng Huanwu所撰写文章的情况。尽管第二天Fan Ziliang就被释放,但是警方却没收了他的电脑。2008年6月3日,Fan Ziliang因为纪念“六四”天安门事件已经遭到一次逮捕。无国界记者对于2008年7月8日Chen Xi, Liao Shuangyuan 和 Wu Yuqin调查贵州Wengan一少女死因而被捕一事深表愤慨。6月28日,Wengan几千名市民游行抗议,指责当地公安局隐瞒少女死亡真相。游行过后,Chen Xi, Liao Shuangyuan 和 Wu Yuqin组成“市民调查组”,调查少女的真正死因。这三人而后被捕,转移至贵州省会贵阳。在审讯过程中,警察没收了他们的摄像机和写有少女真实死因的纪录。第二天,警方释放了这三人,但禁止他们随便外出,并对其寓所进行监视。 Wengan游行骚乱之后,当地记者收到命令,严禁报道不利于当地警方的新闻。在全国范围内,媒体只可以依照官方说法报道该游行。不过,诸多见证在网络上流传,迫使当地政府处罚了有关官员。另外,人权捍卫者Yuan Xianchen因为帮助黑龙江省鸡西附近Didao煤矿工人争取正当权利,协助收集以“我们要人权不要奥运”为题的请愿书签名而在2008年5月28日被捕。 7月15日,杭州西郊监狱强迫被关押的作家、民主活动者Lu Guengsong剃光头。外国媒体在报道敏感问题时仍然遇到重重阻力。近日,德国电视台ZDF主持人Marietta Slomka率摄制组在没收房产街区拍摄时被拦截。7月11日,小投资者在北京就”China Commodity Spot Exchange”总裁Guo Yuanfeng侵吞1亿7千万人民币(合1千7百万欧元)一事游行抗议,香港报纸《明报》记者Chen Yang在现场拍照,其相机和记忆卡被警察没收。 News News Organisation RSF_en March 12, 2021 Find out morelast_img read more

Swiss voters reject “No Billag” initiative, save public broadcasting

first_img Help by sharing this information Follow the news on Switzerland SwitzerlandEurope – Central Asia Media independence Economic pressure RSF_en News Protecting media freedom and free speech when regulating digital platforms Headquarters of RTS in Geneva /AFP News SwitzerlandEurope – Central Asia Media independence Economic pressure Reports March 7, 2018 Swiss voters reject “No Billag” initiative, save public broadcasting Receive email alertscenter_img to go further Attacks on media in Europe must not become a new normal But the Swiss authorities and state broadcasters heaved a sigh of relief after the referendum on Sunday (4 March), when 71.6% of voters rejected the proposed privatization of all the state broadcast media and chose to keep paying the annual tax that funds the Swiss Broadcasting Corporation (SRG/SSR) plus 34 privately-owned local and regional TV and radio stations. The vocal if minority support for the “No Billag” initiative – which got its name from the company, Billag, that collects the tax on behalf of the state – is nonetheless indicative of growing opposition to obligatory taxpayer funding for public broadcasting both in Switzerland and other European countries. Public service broadcasting is being questioned almost everywhere. Changing media landscape The media landscape is evolving and digital technology has brought a wide range of new video services, both linear and on-demand, offering an enormous variety of content from all over the world. A single, taxpayer-funded broadcaster occupying a fixed place in the market now seems out of date. The growth of global operators such as Google with immense economic power have resulted in a surfeit of foreign content. But they invest only 2% in original content, while public service operators invest 50 to 60%. Many wonder whether taxpayer-funded broadcast media still have a place in the digital era. A report by the European Broadcasting Union says that, given all these changes, the new services now available to the public could end up eclipsing the public broadcast media. Public broadcast media nonetheless still play an essential role in the digital era as a reliable source of independent news and information. But, in order to fully carry out their public interest mission, they must continue to receive adequate funding. This is often emphasized by the Council of Europe, which says public service broadcasting organizations can obtain the necessary funding in a variety of ways, including “direct contributions from the state, licence fees, income-generating activities or a combination of these sources.” Public service broadcast media are not commercial in nature and don’t try to generate profits. They have a budget that is determined by their public service mission. In addition to sports and entertainment programmes, they have to broadcast quality news and current affairs programmes and a variety of original programmes with special social and cultural interests (in response to specific genre quotas that include news, children, minorities and languages).“Almost everywhere in Europe, public service media are being criticized or questioned, giving rise to debates about what these TV and radio stations cost, about the use of public funds and what they really contribute to the media landscape,” said Pauline Adès-Mével, head of the EU-Balkans desk at Reporters Without Borders (RSF). “These media nonetheless play a central role, helping to guarantee democracy, social cohesion and cultural values. For this reason, we hail the decision by Switzerland’s voters to preserve a tool that is essential to the freedom to inform.”In France, almost everyone seems to agree that there is too much public broadcasting. And in the era of streaming, the discussion can no longer be limited to traditional terrestrial broadcasting. Public service broadcasting needs to be rebuilt on the basis of its mission to serve the public and to educate. As in Switzerland, the controversy is above all about public television. The French government no longer hides its desire to overhaul a sector that consumes 4.5 billion euros a year and is partly funded by a 139-euro tax that around 20 million citizens pay annually on homes “equipped with a TV set or similar device.” The current government says the sector must learn to do better with less, in part because more and more French citizens write to the tax department to say they no longer watch TV and are therefore refusing to pay this tax. The high standards of the United Kingdom’s BBC and the quality of its programmes are a model all over the world. But the TV licence fee (paid by each British household with a TV set) has been reduced, and the BBC has been the subject of budget cuts leading to lay-offs. Under a September 2016 amendment, the licence fee is now universal, regardless of how broadcasts are consumed. It will be the same in Switzerland next year, now that the “No Billag” initiative has failed. Like the SRG/SSR, “Auntie” (as the BBC is sometimes called) gets 70% of her budget from the TV licence fee but, instead of advertising, makes up the shortfall by selling documentaries, films and series to other countries. The situation is similar in Belgium, where both public broadcasting in general and the role of advertising on RTBF (Belgium’s French-language broadcaster) are the subject of debate. Because more than one language is spoken in Belgium, the media landscape resembles Switzerland’s superficially. But there are many differences. Belgium does not have an overarching national broadcasting corporation like Switzerland’s SRG/SSR. And unlike Switzerland’s French-language TV broadcaster, RTBF has a major competitor in Belgium’s French-speaking areas: RTL-TVI, a commercial TV channel owned by the RTL group. This microcosm is also braced for changes by TF1, the French commercial TV channel, which is about to introduce Belgian ads into its broadcasts to the French-speaking parts of Belgium. RTBF’s funding is also different from the Swiss system. There is no TV licence fee. RTBF gets 70% of its funding from the Wallonia-Brussels Federation, the French-speaking community’s government. A third of its 316-million-euro budget comes from advertising and other revenue sources. RSF’s Adès-Mével added: “At a time when the media are threatened by disinformation and fake news, it is essential that every country should have independent public service broadcast media with enough funding for them to be able to fulfil their mission, regardless of the form this funding takes, whether from an annual fee or in the form of a direct allocation from the state’s coffers.” In the Netherlands, for example, the annual fee was replaced in 2000 by a direct grant from the government’s budget. However, direct government control of the budget of the Netherlands Public Broadcasting (NPO) led almost immediately thereafter to series of drastic cuts in the NPO budget. In some countries, the public funding mechanisms have been modified. Finland and Germany implemented major reforms in 2013 because the existing tax collection mechanism (based on TV or radio set ownership) was regarded as obsolete and disconnected from reality. Finland introduced a public broadcasting tax, known as the Yle tax, that is collected annually from individuals and varies according to income. Germany now collects a public broadcasting tax from all households and commercial entities (except certain social categories) on the grounds that, regardless of location, they all have some kind of device giving them access to the available public service broadcast media. In other countries, innovative solutions have been found to complement the basic public funding. Spain, for example, decided to tax the income of telecom operators. Similar changes have occurred outside Europe, in the western hemisphere and Asia. Television continues to be the main source of news for 50% of citizens in the United States but, in the Internet and cable era, the main news programmes of networks such as ABC, CBS and NBC are becoming increasingly “sensationalist and superficial,” according to Rodney Benson, a professor of media, culture and communication at New York University. In most democracies, it would be logical for the state to intervene to offset the economic collapse of this hyper-commercial system, marked by under-production of quality news and over-production of sensationalist and misleading news, Benson told RSF. “But in the United States, any state intervention would elicit fierce opposition from a coalition of anti-government conservatives and professional journalists driven by a strict reading of the First Amendment, which in their view forbids any government intervention in the media,” he said. Mistrust of federal government intervention is the reason why the media get minimal financial support from the US government. According to Benson, government funding for public media “represents about 1 dollar per inhabitant, as against 50 to 200 in most European countries.” An increase in government support would help to improve the quality of the public media, he says. But the United States is not moving in that direction. On the contrary, even this already low level of support is now under threat. Japan is developing online services with the aim of “providing the public with immediate access to information in any place and at any time,” according to Ryoichi Ueda, the president of NHK, Japan’s public broadcaster. NHK has no advertising and gets 96.8% of its funding from a reception fee paid by viewers. This public funding also enables NHK to provide an obligatory public information service about natural disasters in a country prone to earthquakes and typhoons. Nonetheless, 20% of households with TVs refused to pay the reception fee in 2017, in many cases because they think NHK toes the government line. The debates prompted by the “No Billag” initiative reflect upheavals that are not limited to Switzerland. The controversial proposal to abolish public broadcasting was the subject of much discussion at the European level and even worldwide, indicating that, to maintain their role and their status, the public broadcast media will have to learn to reinvent themselves. November 11, 2020 Find out more Forum on Information and Democracy 250 recommendations on how to stop “infodemics” Organisation If Swiss voters had approved the “No Billag” initiative to end taxpayer funding for statebroadcasting, Switzerland would have become the first country in Europe to abolish itspublic radio and TV services. June 26, 2020 Find out more News April 29, 2020 Find out morelast_img read more

Properties on 48 unfinished Donegal estates to be exempt from property charge

first_img 75 positive cases of Covid confirmed in North RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Properties on 48 unfinished Donegal estates to be exempt from property charge The government’s published a list of homes that won’t have to pay a property tax in July.The exemptions will apply to around 5,000 properties deemed to be in unfinished housing estates.In Donegal, properties on 48 unfinished estates are incuded in the list.But more housing estates were exempt from paying the household charge.The list’s available at THIS LINK  (please note: this is a large PDF with Donegal properties listed from pages 12 – 16) Pinterest Main Evening News, Sport and Obituaries Tuesday May 25th Twitter WhatsApp By News Highland – March 21, 2013 Twitter Facebook Google+center_img WhatsApp Gardai continue to investigate Kilmacrennan fire Facebook Google+ Man arrested on suspicion of drugs and criminal property offences in Derry Previous articleOmagh Famalies promise to persue 1.6 million damages awardNext articleGAA – Donegal And Derry To Clash In Ulster U21 Semi Final News Highland 365 additional cases of Covid-19 in Republic Further drop in people receiving PUP in Donegal Pinterest Newslast_img read more

Covid-19: PSNI able to force people to return home from Friday

first_img Important message for people attending LUH’s INR clinic Facebook Google+ Covid-19: PSNI able to force people to return home from Friday Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programme Pinterest Homepage BannerNews Twitter The PSNI will be able to force people to return to their homes in Northern Ireland from Friday. It’s one of the measures signed off by the Stormont Executive last night to tackle a surge of Covid-19 cases.People will only be able to leave home for medical or food needs, exercise and essential work. Pinterest Twitter WhatsAppcenter_img Previous articleConsumers warned of additional taxes when buying online from UKNext articleThousands on wage subsidies hit with tax bill next week News Highland RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Google+ Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA By News Highland – January 6, 2021 WhatsApp Facebook News, Sport and Obituaries on Monday May 24th Arranmore progress and potential flagged as population grows Community Enhancement Programme open for applicationslast_img read more

Donegal Man pleads not guilty to theft of €107,300 worth of livestock

first_img Google+ Arranmore progress and potential flagged as population grows By News Highland – October 19, 2017 Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Previous articleGAA Programme – 18/10/17Next articleTaoiseach fully committed to the North West region News Highland Twitter Google+ WhatsApp Twitter Homepage BannerNews Community Enhancement Programme open for applications center_img Pinterest Facebook Facebook The trial of a Donegal man charged in relation to the theft of livestock from a Kilbeggan farm in 2015 began at Mullingar Circuit Court yesterday (Wednesday).According to a report in the Irish Farmers Journal today, Barry Carr (31) of Boeshill, Pettigo, Co Donegal, on Wednesday pleaded not guilty to taking livestock worth €107,300 from a Kilbeggan farm in June 2015.At a sitting of Mullingar Circuit Court, Mr Carr pleaded not guilty to two counts of Section 4 theft, that on 24 June/25 June 2015 he allegedly took 75 cattle and 25 sheep from the farm of Niall and Christa Dillon at Cornaher, Co Westmeath.Mr Carr appeared at Mullingar Circuit Court on Wednesday where he was asked to plead guilty or not guilty to the charges and a jury was sworn in for the case.The trial is expected to last for a number of days. The theft is regarded as one of the biggest livestock thefts in the history of the State.Since being charged in June of last year, the defendant has been on bail with conditions attached.These conditions include that he resides at his given address in Pettigo, Donegal, signs on once a week at his local garda station, gives an undertaking not to travel to Westmeath, provides an independent surety of €10,000 and a €500 personal bond. Important message for people attending LUH’s INR clinic WhatsApp Pinterest Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programme Donegal Man pleads not guilty to theft of €107,300 worth of livestock Publicans in Republic watching closely as North reopens furtherlast_img read more

214 confirmed cases of Coronavirus on island of Ireland

first_imgAudioHomepage BannerNews Google+ Facebook By News Highland – March 16, 2020 WhatsApp Facebook Nine til Noon Show – Listen back to Monday’s Programme WhatsApp Loganair’s new Derry – Liverpool air service takes off from CODA Important message for people attending LUH’s INR clinic Twitter Forty new cases of covid-19 were confirmed yesterday in the Republic. It was the biggest daily increase in coronavirus cases for the second day in a row.A total of 169 people have now tested positive in the south – with a further 45 in Northern Ireland.Health Minister Simon Harris says there will be a call to action for volunteers to help out across the country this week.Audio Playerhttps://www.highlandradio.com/wp-content/uploads/2020/03/harrdfgdfgdfis7am.mp300:0000:0000:00Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.center_img Community Enhancement Programme open for applications Twitter Previous articleArranmore community discourage visitors during virus outbreakNext articleRural Inishowen impacted by planning rules – McDermott News Highland Pinterest 214 confirmed cases of Coronavirus on island of Ireland RELATED ARTICLESMORE FROM AUTHOR Google+ Arranmore progress and potential flagged as population grows Pinterest Publicans in Republic watching closely as North reopens furtherlast_img read more

Ambulance staff gain traffic charge grants

first_imgAmbulance staff gain traffic charge grantsOn 11 Feb 2003 in Personnel Today TheLondon Ambulance Service is to pay staff working shifts within the capital’snew congestion-charging  zone anallowance to compensate them for incr-eased travelling costs.Thetaxable interim payment – which will amount to the equivalent of £550 a year –will be paid on a monthly basis to compensate approximately 400 frontline andcontrol room employees. Fromnext Monday, ambulance staff will have to pay £5 a day to the Greater LondonAuthority (GLA) if they drive into central London from Monday to Friday between7am and 6.30pm.HRmanager for the London Ambulance Service Tony Crabtree said the payments werebeing made in recognition of the difficulties staff face in using publictransport when working unsociable hours. Theservice has also introduced the payments to ensure that its ability to attractand retain staff is not damaged by the congestion charge.”Concernsexist over how the charge may impact on the service’s ability to recruit andretain staff in the central London area at a time when we’re committed toincreasing the number of people working in ambulances and the controlroom,” he explained. Crabtree added that the service supports theprinciple of reducing congestion in London to help improve response times andwould be looking at ways to address the transport challenges faced by staff. TheGLA claims the congestion charge – which will be enforced by hundreds ofhigh-tech cameras – will reduce traffic and raise millions of pounds each weekto be reinvested in London’s public transport system.ByBen Willmott Comments are closed. Related posts:No related photos. Previous Article Next Articlelast_img read more

Highland Challenger Baseball Makes Memories at Little League World Series

first_imgTwitterFacebook FacebookTwitterCopy LinkEmailShare Highland Challenger Baseball Makes Memories at Little League World SeriesAUGUST 25TH, 2018 JOJO GENTRY EVANSVILLE, INDIANA, SPORTSThe Highland Challenger League out of Evansville is wrapping up its debut at the Little League World Series in Williamsport, Pa.Sports Anchor/Reporter Nick Ruffolo is out east airing exclusive coverage on-air and online of the team’s adventures.Some of the players were awake before sunrise Saturday, unable to sleep because of the excitement surrounding the team’s exhibition game against Hazleton Challenger.Once the game began, there were smiles aplenty from both teams as the players made memories that will last a lifetime.Highland Challenger returns to the Tri-State Sunday and Nick Ruffolo will have coverage of the team’s homecoming online and on-air during 44News at 9 and 10 p.m.last_img read more

“READERS FORUM” SEPTEMBER 28, 2018

first_imgWe hope that today’s “READERS FORUM” will provoke honest and open dialogue concerning issues that we, as responsible citizens of this community, need to address in a rational and responsible way? WHATS ON YOUR MIND TODAY? WHATS ON YOUR MIND TODAY?Todays“Readers Poll” question is: If the 2019 City Council At-Large election was held today, what three (3) potential candidates would you vote for?If you would like to advertise on the CCO please contact us [email protected]: City-County Observer Comment Policy.  Be kind to people. No personal attacks or harassment will not be tolerated and shall be removed from our site.We understand that sometimes people don’t always agree and discussions may become a little heated.  The use of offensive language, insults against commenters will not be tolerated and will be removed from our site.FacebookTwitterCopy LinkEmailSharelast_img read more